Het is geen geheim dat de meeste mensen veel tijd op hun werk doorbrengen. En als je zoals ik bent, is je thuiskantoor ook de plek waar je al je werk voor je plezier doet: bloggen, boodschappen doen en het gezinsleven managen. Maar er zijn dingen aan mijn thuiskantoor waar ik echt van hou en andere die me ervan weerhouden om zo productief mogelijk te zijn. Daarom wil ik vandaag vijf tips met je delen over hoe je het ultieme thuiskantoor creëert!
1. Creëer een werkruimte die past bij je behoeften en interesses
Het eerste wat ik zou zeggen is dat je een werkruimte moet vinden die past bij je behoeften en interesses. Voor mij is de ideale werkruimte er een waar ik al mijn laptopaccessoires kan uitstallen, om nog maar te zwijgen van notitieboekjes en scrapbookingbenodigdheden (want zo nu en dan moet zelfs een internetmarketeer zoals ik een fysieke collage maken).
Bij het inrichten van je kantoor is het belangrijk om het volgende te doen:
– Beslis of je verschillende ruimtes nodig hebt voor verschillende taken (d.w.z. eettafel voor grote projecten en bank om tv te kijken)
– Zorg ervoor dat het meubilair voor uw thuiskantoor voldoet aan al uw huidige en toekomstige behoeften (dit kan dus betekenen dat u een bureau moet kopen of huren als u er nog geen heeft)
– Onthoud erg dat het uiterlijk ook belangrijk is. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat je thuiskantoor in de eerste plaats functioneel is, maar veracht het idee om het in te richten ook niet. Gebruik, indien mogelijk, uw favoriete kleuren bij het inrichten van uw thuiskantoor.
2. Maak het jezelf comfortabel
Een gezellige sfeer kan je echt helpen om tot rust te komen na een lange dag! Het inrichtingsconcept waar ik altijd het meest van heb gehouden is het Japanse concept waarbij elk element in de kamer zijn eigen speciale plaats heeft, of het nu boekenplanken zijn die vol staan met fascinerende materialen of een fauteuil die naast een hoekje met vloerkussens staat die perfect zijn om even tot rust te komen.
Zorg er ook voor dat je kantoor aan huis genoeg natuurlijk licht heeft. Je weet het waarschijnlijk al, maar de zon binnenlaten helpt je echt ontspannen aan het eind van een drukke dag.
3. Maak gebruik van ramen
Ik denk dat ramen wel eens over het hoofd worden gezien bij het inrichten van je thuiskantoor! Ik probeer altijd bureaus in de buurt van ramen te plaatsen, want ook al hebben ze zelf geen uitzicht, ze helpen meer licht in de kamer te reflecteren en daardoor voelt de kamer groter en lichter aan dan hij in werkelijkheid is! Het creëert ook de illusie dat er meer ruimte buiten is, wat me helpt om beter te werken (of misschien verbeeld ik het me maar).
4. Vergeet perfectionisme
Het perfecte thuiskantoor bestaat niet – we hoeven het alleen maar te accepteren! Maar er zijn dingen die je kunt doen om je thuiskantoor er georganiseerder en mooier uit te laten zien. Ik stel bijvoorbeeld voor om een prikbord of een comfortabele plank te gebruiken om je favoriete spullen op te zetten. Een eenvoudige oplossing om alles op zijn plaats te houden is het gebruik van bakken van dezelfde kleur en vorm (d.w.z., al uw boeken moeten in boekenkasten met dezelfde uitstraling worden uitgestald).
5. Denk aan opbergoplossingen
Of u nu thuiswerkt voor uw plezier of als beroep, het is onwaarschijnlijk dat alles wat u nodig hebt in één lade past! De volgende stap na het inrichten van uw thuiskantoor is dus het bedenken van opbergoplossingen – want ook al zijn er veel decoraties om uw planken mee te vullen, u zult toch een plek nodig hebben om ze op te bergen! De de eerste manier om het opbergprobleem op te lossen is door planken te gebruiken. Planken zijn een belangrijk onderdeel van het inrichten van je kantoor, omdat ze je in staat stellen om al je favoriete spullen uit te stallen zonder al te veel ruimte in beslag te nemen! Ik hou ook van grote kasten met veel lades omdat het er netter en opgeruimder uitziet – maar zorg ervoor dat als je kasten gebruikt, er genoeg licht in de kamer is om alles zichtbaar te houden.
Maar ook al kan het heel leuk zijn om telkens nieuwe spullen voor je thuiskantoor te kopen als je daar zin in hebt, vergeet niet dat organisatie belangrijker is dan decoratie! Als je veel spullen hebt maar ze zijn ongeorganiseerd zijn ze nutteloos, dus voordat je je thuiskantoor vol zet met decoraties ga je eerst nadenken over hoe je ze precies gaat opbergen.